View Single Post
  #4  
Old 20-07-2007, 17:48
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
gewoon geen 92, die hebben veel problemen namelijk.

kijk eens op deze website:
http://www.vr6specialist.nl/start.p...0&id=1161006128


Ik rij nu al 2 jaar dagelijks met een passat met een vr6 (10.000 km per jaar ),met momenteel 230.000 km op de klok ,en loopt als een zonnetje ! Bouwjaar '92!!,dus niet alle 'oude ' type;s zijn slecht ,wat wel veel word beweerd!
Wat wel belangrijk is dat de kettingrevisie bij zo'n 180.000m km uitgevoerd moet worden ,dus let daar even goed op bij een eventuele aankoop .
Kijk ook even of de koppakking geen olie lekt ,daar zijn ze ook gevoelig voor .
En de koelwaterslangen en omlooppompje van de nakoeling willen nog wel eens problemen geven .
Wat het onderstel betreft ,vr6 remmen zijn gewoon goed ,houd er wel rekening mee ,zoals bij meerdere vw modellen ,dat de achterste remklauwen wel eens vast willen zitten.O ,ja kijk ook even of de motor niet al te veel blauw rookt bij terug en/of overschakelen ,dat duidt op kleprubbers die ingesleten zijn .(ze roken alemaal wel een beetje ,zolang het maar niet compleet blauw achter de auto word )


Verder gewoon goed kijken naar de onderhoudshistorie (kettingrevisie e.d ),en neem eventueel even een mee die kennis van zaken heeft .

Succes !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote