View Single Post
  #1  
Old 12-07-2007, 17:11
royalbug royalbug is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 10
Talking RoyalBUG feat Janet

Ik zou mezelf maar even voorstellen....Ik ben sinds kort eigenaresse van een kever 1302 uit 1970. Ik ben altijd al keverfan geweest, waarom ik niet meteen één gekocht heb weet ik niet. Ik heb eerst toen ik 17 was een renault twingo helemaal standaard gekocht en deze omgebouwd. Hele leuke auto heb er mee op speed en design gestaan enzo heel leuk..... (op de foto was hij nog niet verlaagd.....)




Na een trots jaar hierin gereden te hebben begon het toch echt te jeuken om een oldtimer aan te gaan pakken. En natuurlijk moest dat een kever zijn. Welke intereseerde me niet zo.....Staat interesseerde me ook niet hij wordt toch grondig onder handen genomen.....
Ik liep tegen een 1302 aan, in eerste instantie zag hij er perfect uit. Later toch roest op de bekende plaatsen. Kriksteunen, dorpels, onder de achterraampjes. Nouja gelukkig heb ik een handig mannetje die dat is ant fixen

Ik ben natuurlijk een tuning en styling fan dus het zal geen standaard kever blijven. Hij zal wel netjes blijven dus geen polyester ( niks mis mee) en dat soort dingen. Wel zijn de bumpertjes verwijderd en dicht gelast. Van binnen ziet hij er erg leuk uit dat blijft dus, maar wordt wel hersteld.....Raampjes worden verduisterd en krijgen gravuur.

Nou ik overigens toch hier op het forum ben, wat is er bijzonder aan het kenteken 44-16-PK? Er schijnt iets mee te zijn maar ik weet niet wat precies.....

De kleur staat ook al vast, als het goed gaat met het laswerk verzinken etc gaat hij begin augustus al naar de spuiter. Hij zal daar een kleurtje van chrysler krijgen (cool vanilla) klassiek maar toch modern, tegen donkere ruitjes steekt dat goed af.

En dan als laatste de velgen. Ik ben aan het denken om iets aparts te doen en velgen te kopen en die dan te laten verkoperen. Vind dat echt onwijs gaaf, maar heb helaas nog geen adres of prijzen gehoord (als iemand wat weet heeeeeel graag melden )
Als dat niet lukt dan komen er chromen velgen onder, waarschijnlijk wire wheels maar weet het nog niet zeker.

En dan de knipoog naar tuning. De audio instalatie zal zeker de moeite waard worden om te zien. Precieze plannen heb ik nog niet, maar dat is ook niet nodig ik werk het beste spontaan.

Nou ik heb er heel veel zin in het laswerk is bijna klaar. Ik zal gaandeweg proberen om wat foto`s te posten. Van het lassen heb ik helaas niet al teveel foto`s maar hier volgen enkele......

De kever



Het interieur.....



De motor....



Bumpergaten dichtgelast, wat zien ze zielig uit he zonder koplamp....




Wat roest weggeslepen....




Nog wat gevonden rottigheid (wat lak al niet kan verbergen)





De achterkant, hier komen hele nieuwe spatborden op zonder bumpergaten. De deuk wordt weggehaald door de schadehersteller.....(overigens onder de nummerplaat zit geen deuk dat komt door de foto)




Nu de minder leuke stukken, steeds een before and after.....

Before....



After....



Before.....




After (gedeeltelijk)




En dit komt er onder een kever van 37 jaar uit na wat te hebben geslepen en breken.....




En dit is mijn tweede keetje, de kever is echt voor hobby en show wil hem niet te zeer gaan belasten (hoewel ik denk dat ik meer tijd zal verbrengen in de kever dan in de corsa maarja.....)
De corsa heb ik ook met wat roest gekocht, dat heb ik weggehaald en met de hamerite gerollerd. En geef nou toe het ziet niet eens slecht uit....




Nou zeg een hele lap tekst hoop dat ik hier een leuk projectje bij kan houden.....En als iemand weet wat dr bijzonder is aan dat kenteken laat het me even weten..................

Groetjes,
Jeannette
Reply With Quote