Melvin, ik weet dat jij niet meer op de HTS zit. Maar lezen is kennelijk ook niet je sterkste punt (om even in jouw krachttermen te praten, ik hou de zaken liever netter, via PB e.d.).
Ik quote even wat ik zei:
Quote:
bij de gewenste rijhoogte
|
Met andere woorden, als je de auto wilt verlagen en je wilt het echt goed doen dan moet je de zaken zo aanpakken als ik omschreef. Maar ik zeg ook de RDW zal het allemaal wel op de eigen manier testen. Hoe weet ik ook niet maar niet zoals een fabrikant het aanpakt.
De dempingsfactor is afhankelijk van de veerconstante. Wordt de veerconstante hoger, dan word de demper beperkt in zijn slag (als er gekeken word bij een eenzelfde kracht die bij het wiel opgenomen word). De veerconstante veranderd dus moet de dempingsfactor ook aangepast worden. Mits je even vaak in en uit wilt veren als voorheen.
Vandaar dat verlagingsset ook een aangepaste dempingsfactor hebben -> de veerconstante gaat immers omhoog. Of zoals jij zegt, lekke dempers? Gewoon laten zitten, je merkt niks van de veranderde veerconstante.
Wat je ook doet, je stelt de auto af naar je eigen wensen, voor zover dat haalbaar is in de praktijk. En je moet ook voldoen aan de wet.
Maargoed, dat is hier niet echt interessant. Dus heb er wel weer genoeg over gezegt in dit topic.
Sorry, ontopic maar weer!
@ MMgolfnut1, ik neem aan dat je auto dan in beslag genomen kan worden. Omdat wat op papier staat (kentekenpapieren) niet meer klopt met de werkelijkheid. En wat je veel hoort, binnen zoveel weken terug komen met een in originele staat verkerende auto ter controle.