View Single Post
Old 04-07-2007, 10:23
koerspiloot's Avatar
koerspiloot koerspiloot is offline
VW Enthousiast

Ff uitleggen waar ik nu dus mee bezig ben:

Links: zoals het binne enkele weken moet worden. Het rode gedeelte is origineel plaatwerk van mijn bus. Je ziet dus dat de dakschelp eigenlijk op de bus "gelegd" wordt, en het in de gootjes rust.
Rechts: al het blauwe plaatwerk moet mm per mm secuur afgeslepen worden, zodat ik enkel de groene schelp over heb. Er zijn ontzettend veel puntlassen waarmee het dak in de goten gelast is! Die allemaal uitboren is niet te doen (ze lopen nie overal perfect int midden van de dakrand) en als je die dus allemaal zou uitboren, heb je niet veel meer van je dakrand over (zoals je op onderstaande foto ziet, dit is ook een foto van een daktransplantatie waarbij hij alle puntlassen heeft uitgeboord )

Hoe krijg je deze rand nu ng 100% proper?

Daarom heb ik dus mijn dakje ondersteboven moeten draaien zodat ik heel traag en precies alle overtollige plaatwerk kan wegslijpen(doe dit met zo'n 1mm slijpschijven). Deze zijn wel nie gemaakt om af te bramen, maar als je heel traag werkt en goed oppast, dan lukt dit wel! De schijven slijten wel aan 100/uur en heel goekoop zijn die nie, maar liever iets wa meer uitgeven aan materiaal om proper te werken , dan achteraf te moeten vloeken hé...

Nu de foto's:
De achterste gootjes zijn afgeslepen , en de verstevigingslatjes langs binnekant van achterste dakrand zijn ook afgeslepen.

Een stuk van de linker dakgootjes is ook reeds afgeslepen:

Ik behoud dus als het ware enkel de dakschelp over ...(zoals ze vroeger in de vw fabriek gemaakt was.)

Ik heb nu ongeveer 1/5de van het slijpwerk achter de rug (er blijven ng 8 volle meter dakgoot over ), en heb nu zo'n 6uur staan slijpen en een 10tal slijpschijfjes versleten. K'heb dus ng wa slijpwerk voor de boeg (welke immens saai is als ge enkel maar dat kunt doen, en het moet gedaan zijn!) 3uurtjes per dag slijpen is voor mij al meer dan genoeg want dan begint het ferm tegen te steken en zou de afwerking minder zijn ... Dus we doen opt gemak verder. Ik ben ng voor 10 dagen bezig... Het leuke aan dit werkje is ook dat ik zowat 40cm plaats heb tussen de gootjes(omgekeerd dak) en het plafond van mijn garage, dit maakt het ook allemaal zo makkelijk om te werken é Ik kan namelijk het dak nergens anders op de grond leggen, want kheb geen plaats...
Reply With Quote