View Single Post
Old 12-06-2007, 18:42
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Ron21
Motorgedrag is anders, veel meer nm's / kracht onderin. Als je hem op de bank zet zal je zien dat de pk's vrijwel hetzelfde zijn.

Bedankt voor de info.
Heb hem nooit op een testbank gehad, was puur gevoelsmatig maar de het koppel is lekker.

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig.
Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen.
Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-)

Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti.

Denk +/- 250 voor een inlaatspruitstuk
+/- 200 voor carbs
+/- 60 voor een andere benzinepomp
+/- 20 euro voor wat slangklemmen, slangen en dat soort klein spul.

Verder moet je kijken wat voor onsteking je hebt. Misschien moet je die ook aanpassen.

Evt. een nieuw pakkingssetje voor je Carbs (wel aan te raden want bij jou hangen ze boven je uitlaatspruitstuk en je wilt dus echt geen benzine lekkage hebben daar) die koop je voor +/- 30 euro op ebay (D)

VW Fanatics!
Reply With Quote