10-06-2007, 00:52
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
De onderdelen van de pomp aanpassen voor een hogere opbrengst.
Denk aan:
- LDA pin wijzigen (of het mechaniek van de LDA aanpassen)
- Govenor en gashendel as aanpassen
- Nokkenschijf vervangen
- Interne Pompdruk omhoog
- Grotere plunjer
- Persklephouders met een hogere dicht waarde
- Advanced timing mechanisme aanpassen.
Joh er zijn zoveel dingen met pompen te doen.
Verstuivers: Jij hebt in de 1.9TD twee traps verstuivers zitten. Die kunnen er gewoon in blijven zitten. Maar je kan de Nozzles en de openingsdruk aanpassen.
De tweetraps verstuivers die (volgens mij) alleen geleverd zijn op de 1.9TD zijn wel fijn omdat ze bij deel last beter werken als de oudere verstuivers. Nadeel van deze verstuivers is dat de openingsdruk zo verdomd lastig aan te passen is.
Ze uitwisselen voor verstuivers van een 1.6(T)D of 1.9D kan, maar dan moet je de leidingen tussen verstuivers en pomp van een 1.9D pakken aangezien de twee traps verstuivers hoger zijn als de andere verstuivers.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|