07-06-2007, 19:50
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: May 2005
Posts: 453
|
|
Quote:
Originally Posted by serge pot
webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .
maar met cv carbs heb je op elk toerengebied en last gebied het perfecte mengsel ,na goede afstelling .
met itb's blijf je klooien aangezien het een smijt er maar in injectie blijft nie alleen maar in de uitlaat zijn mengsel kan regelen (dus altijd achter de feiten aanloopt ) wat voor de racerij wel goed is wil niet altijd goed zijn voor op de weg .
tevens is het co met weber of solex en dellorto vaak een probleem (beneden de 2% is een unikum om ze daar te krijgen )
nu zijn motorfiets carbs een perfecte oplossing ,helaas niet voor big block 8v motoren aangezien daar de uitlaat aan de inlaat zijde zit en dit dus een gekloot van hier tot denhelder is om een inlaat te maken (dus mensen niet meer mailen ,wordt hier echt simpel van na 100.000.000.000.000x uitleg op forum en mail).hiermee is het co zo af te stellen ook voor injectie motoren die 0,3 mogen behalen met kat wat dan zonder kat mogelijk is .
tevens hebben cv carbs niet de neiging tot na blaffen in de uitlaat ivm overtollig brandstof zoals webers (das nou wel jammer )
|
Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig.
Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen.
Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-)
Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti.
|