Mijn blok is een paar weken terug kapot gelopen, althans, de drijfstanglagers hadden speling, alle lagers hebben zichtbaar te weinig olie gehad en lagers van cil 3 waren helemaal versleten en hebben rondgedraait.
Het blok is 20d km terug helemaal gereviseerd, 8800 km terug is de krukas vervangen door een betere, reden was dat de spie waar het tandwiel op zit kapot was geslagen, waarschijnlijk had het tandwiel toen niet goed vast gezeten. In ieder geval hebben alle lagers, krukas en drijfstanglagers mar 8800 km gedraait..
Ik heb vandaag de kop uitelkaar gehaald (deels) en het onderblok uitelkaar gehaald...
De vraag is nog steeds, waarom zijn de drijfstanglagers kapot gelopen, alle drijfstanglagers hebben te weinig olie gehad, de krukas lagers ed hebben weinig geleden. IK wil weten waarom dit kapot gelopen is
Zie
deze pagina voor fotos van de drijfstanglages ed.
Wat zou kunnen is dat de lagers van de oliepomp as kapot zijn gelopen maar ook dat is niet het geval, ik zie nks geks en er zat ook geen speling op..
Hierbij fotos, het onderblok ziet er nog goed uit.
Ook onder de zuigerveren is het niet opvallend zwart ofzo dus die waren ook goed, zou namelijk kunnen dat deze niet goed hebben afgesloten maar dat is geheel onlogisch, compressie is eens getest en goed bevonden, blok liep goed, vermogensuitdraai van het blok heb ik ook en is ook heel goed
En ik vroeg me nog af, dit veerachtig opgewikkelde ding zat in het plastic KVS deel, ik heb het nog nooit gezien :? wat is het?????