27-05-2004, 15:42
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by GTD Special
Uhh ik ging er vanuit dat ik nu de vraagsteller was en ik ben niet snel op m´n teentjes getrapt hoor
Als ik de sproeier en/of ontstekingstijdstip verander dan haal ik zeker een koppelwinst. Maar met een standaard sproeiermaat en een standaard voorontsteking levert het standaard motorblok betere prestaties (bij hogere toerentallen) dan het aangepaste motorblok.
Als ik het standaard motor blok verander (qua sproeiermaat, voorontsteking en mengsel > rijker mengsel, lambda 0,90), dan wordt er ten opzichte van de basisafstelling ongeveer 6% winst geboekt (maximale koppel). Verstel ik bij de motor met de verhoogde compressieverhouding ook deze waarde (dus weer sproeiermaat, voorontsteking en mengsel) dan stijgt het maximale koppel zelfs met 30% dus dat is het probleem niet
Maar het is gewoon vreemd dat het motorblok bij de basisafstelling weinig levert
|
Dat is nou precies wat ik bedoelde in een eerdere reactie: het zijn vaak combinaties van meerdere zaken die het uiteindelijk resultaat bepalen
|