Thread: timming vraag
View Single Post
  #52  
Old 27-05-2004, 15:14
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Uhh ik ging er vanuit dat ik nu de vraagsteller was en ik ben niet snel op m´n teentjes getrapt hoor

Als ik de sproeier en/of ontstekingstijdstip verander dan haal ik zeker een koppelwinst. Maar met een standaard sproeiermaat en een standaard voorontsteking levert het standaard motorblok betere prestaties (bij hogere toerentallen) dan het aangepaste motorblok.

Als ik het standaard motor blok verander (qua sproeiermaat, voorontsteking en mengsel > rijker mengsel, lambda 0,90), dan wordt er ten opzichte van de basisafstelling ongeveer 6% winst geboekt (maximale koppel). Verstel ik bij de motor met de verhoogde compressieverhouding ook deze waarde (dus weer sproeiermaat, voorontsteking en mengsel) dan stijgt het maximale koppel zelfs met 30% dus dat is het probleem niet

Maar het is gewoon vreemd dat het motorblok bij de basisafstelling weinig levert
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote