View Single Post
  #1  
Old 27-05-2004, 13:19
Marcel Klok PN-XH-30 Marcel Klok PN-XH-30 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 158
Send a message via MSN to Marcel Klok PN-XH-30
Exclamation Hoe maak je in 4 uur tijd een "dikke" polo 6N2

Dinsdagavond heb ik de Polo 6N2 van m'n vriendin ff onder handen genomen...
Onder het motto:

Hoe maak je een standaard polo in 4 uur tijd tot een "dikke" polo !!

De belangrijkste ingredienten zijn:

1. Een Polo 6N2
2. Een schroefset
3. Porschewielen (C2's) zaten onder m'n VR6 (7,5J en 9J ! x 16" )
4. Een setjes adapters (zaten ook onder de VR6)
5. Een 2 koloms hefbrug
6. Ervaring
7. Ik

(en 8. een vriendin die op vakantie is en niet weet dat ie er nu zo bij staat !!!! )

Je begint dus met een standaard polo:







Je haalt de oude veren en veerpoten er onder vandaan.
je neemt een "verenklem" om de veren van de oude poten te halen.
ik was de bovenste schotel nog nodig. Die moest ik dus nog overzetten naar de nieuwe schroefset.




Als dat gedaan is plaats je de nieuwe veerpoten onder de auto.
je zet alles vast, en zet er dan even een wiel onder.
dan laat je de auto zakken, en dan zie je wel hoever ie al gezakt is.
Moet ie nog iets lager, dan haal je het wiel er weer af, en draai je de set nog een stukje naar beneden.
Net zolang tot je op je gewenste hoogte (lees: laagte) zit.




Dan plaats je de adapters definitief, en kan het wiel er definitief op.










Dan ga je verder met de achterkant.
zelfde verhaal:

oude er onder vandaan, en nieuwe eronder zetten.
dit is simpeler dan de voorkant trouwens.




Ook daar hetzelfde verhaal.
net zolang schroeven totdat je de gewenste hoogte/laagte hebt bereikt...
En dan de achterwielen erop !!!






En dit is het resultaat....
















Als ie dan nog af en toe "aanloopt" moet je ff wat bumpstops plaatsen.
te veel werk???
snij de bumpstops in plakjes, snij hem aan 1 kant in , en je vouwt hem zo om je veerpen heen..

Tot latersssss !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Reply With Quote