01-06-2007, 18:40
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
|
|
Quote:
Originally Posted by Berserker
Hoezo kun je sneller schakelen als ie sneller in toeren terugzakt???
Vanwege t juiste toerental voor de bak?, ik kom als ik normaal schakel goed uit Lijkt me dan toch dat de motor sneller zakt dan jij kunt schakelen, en je dus te laag in toeren uitkomt....
|
nou als jij hem door trekt in toeren bijv 16v kr ga ik tot 6800 ongeveer
en bij 4500 a 4800 ligt mij maximale koppel
dus als ik over schakel valt hij terug in toeren
schakel ik op zen snelst dan zakt hij niet verder dan 5100 a 5200 toeren met orgineel vliegwiel
met afgedraaid vliegwiel zal hij sneller in toeren zakken omdat het minder massa heeft en dus minder lang blijft draaien
bij een mk1 cabrio dx motor en g60 motor merkte ik het over duidelijk dat ie vlotter door kon schakelen
ik zou hem er gewoon inzetten
en je auto dan eventueel iets hoger stationair laten lopen
|