![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
26-05-2004, 19:34
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by GTD Special
Met klepoverlap en uitlaatgasrecirculatie wilde ik alleen aangeven (of je overtuigen ![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) ) dat uitlaatgasrecirculatie ook op deze manier te bereiken is. En inderdaad heeft klepoverlap hoofdzakelijk als doel om de inwendige spoeling te verbeteren.
Ook heb je gelijk met het veranderen van, in dit geval de compressie, dat er vaak meerdere factoren veranderd dienen te worden, om er daadwerkelijk ook meer vermogen of koppel uit te kunnen halen. Dat heb je mij ook niet hoor zeggen
Maar in verband met het project moet ik een standaard motorblok vergelijken met een motorblok waarvan uitsluitend de compressieverhouding is verhoogd...dus dan wordt dat verhaal een beetje moeilijk. Maar misschien moet ik daar nog maar eens over gaan praten
En nog even over de vullingsgraad, deze kan toch veranderd zijn?? De verbrandingskamer is immers ook gewijzigd ![Rolleyes](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
|
Ik ben op de hoogte dat recirculatie ook gebeurd via het gelijkertijd openen van in- en uitlaatklep, maar ik neem aan dat zoiets gebeurd met een speciale timing, en niet met een bestaande timing zoals in jouw geval.
In dit geval denk ik simpel weg dat de spoeling verkeerd is bij hogere toeren (teveel tegendruk etc...)
De vullingsgraad KAN veranderd zijn, maar zou de daadwerkelijke verbrandingskamer veel veranderd zijn??
Het door jou geconstateerde verschijnsel kan ook het gevolg zijn van veel kleine dingetjes, die ieder op zich niet zoveel impact hebben maar gezamelijk misschien wel ...
Das nou het leuk van een opdracht....voer uit, observeer en trek een conclusie....dan krijg je het HUH? stadium ![Eek](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/eek.gif)
|