Paar maanden geleden stond hier een Corrado G60 te koop waar ik, na het zien van de foto`s al helemaal gek op was. Na een paar dagen nadenken en afwegen ben ik de zaterdag daarop erheen gereden van den bosch naar assen om hem gelijk te kopen.
de terug reis verliep voorspoedig en al gauw was de corrado weer op brabantse bodem.
Sinds 99 is de corrado een nederlander en schijnt toedertijd in het noorden te hebben rondgereden. Hij is daarna verkocht aan iemand in oss en die heeft uiteindelijk verkocht aan de verkoper waar ik hem van heb gekocht.
Eerst maar eens de auto:
Gegevens:
Corrado G60 118KW uitgevoerd in de kleur: LC4Y
Opties:
- Elektrische ramen
- Elektrische verstelbare\verwarmde spiegels
- Elektrische Schuifkantel dak
- Elektrische verstelbare half leren Recaro stoelen
- ABS
- Stuurbekrachtiging
- Centrale vergrendeling op afstandbediening
- Leren stuurwiel
- BBS lichtmetaal
De auto bij aankoop:
Auto nu:
toen begon de elende:
Na nadere inspectie die we gedaan hadden tijdens een regulier doorsmeer beurtje waarbij we alle olie en koelvloeistof hadden vervangen bleek alles nog goor te zijn. De olie zag er afgedraaid uit en was echt smerig.
Een G60 heeft toch om de 10.000 km nieuwe olie nodig om te voorkomen dat je er schade aankrijgt duidelijk werd me dat er op onderhoud drastisch was bezuinigt door vorige eigenaren.
Gauw afspraak gemaakt bij arno die woont gelukkig niet ver bij me vandaan dus een ritje ernaartoe was zo gemaakt.
Daar kwam naar boven dat de G-lader echt kapot was vanbinnen en zichzelf langzaam aan opvrat en metaal deeltjes de moter ingingen.
Op de foto kun je goed zien dat er een flink stuk was afgebroken en 1 dichtlijst ontbrak. G-lader weer dicht gemaakt en weer terug geplaatst op de moter omdat we geen andere voorhanden hadden en met Arno afgesproken om een door hem aangeleverde G-lader te reviceren en die opnieuw in te rijden.
Bij terug komst auto direct naar mijn wel vertrouwde monteru gereden welke nu 3 weken de tijd had om de auto klaar te maken voor de nieuwe lader. De moter werd uit elkaar gehaald en bleek al gauw ernstige schade te hebben aan de cilinder wanden door de losgekomen stukken uit de G-lader.
mmmm..shit dus, een nieuwe g-lader kon ik nog wel voorzien maar een nieuwe moter is wel erg pijnlijk, zeker als je bedenkt dat ik hem pas 3 weken had..maargoed wat moet dat moet.
Een blok gekocht met 150.00 op de teller, na demontage van alle onderdelen van het blok bleek het in super staat te zijn,de pakkingen waren overal nog orgineel en onder het vuil bleek er nergens ernstige oxidatie of aangetast metaal te zijn.
Foto`s van het inbouwen en opbouwen van het blok heb ik nog niet mijn monteur heeft heel de week aan de worthersee gezeten.
Arno had zoals beloofd de G-lader klaar welke ik meteen ben wezen halen,
het blok kon opgebouwd worden en eindelijk weer terug de corrado in. na 3 weken geen vw onder mijn kont te hebben gehad werd het toch wel frustrerend dat ik niet met de corrado kon rijden. Gelukkig verliep de inbouw zonder problemen.
Kleine opsomming wat eronder de moter ruimte is veranderd
- Alle pakkingen en keeringen vervangen
- Alle riemen vervangen
- alle vloeistoffen vervangen
- blok en bak van binnen en buiten gereinigd
- nieuwe spanrolletje voor de multiriem van de g-lader\dynamo
- nieuwe startmoter
- nieuwe kopplings cilinder
- nieuwe waterpomp
- intercooler + slangen gereinigd
- moterkableboom opnieuw ingetaped
- andere accu geplaatst
- ander onderblok
- kop gevlakt
- luchtinlaat geflowed
- gereviceerd g-lader
- remblokken vervangen
- blok opnieuw gespoten
- luchtslangen vervangen
- olie toevoer leidingen vervangen
- etc etc
Blok na inbouw:
Wat er nog op de planning staat:
- kleine poelie + multiriem
- Afstellen
- Mono wisser plaatsen
- Xenon monteren
- Middenstof vervangen door zwart Alcantra
- schuif functie open dakje maken
- passagiers raam vervangen
- voorruit vervangen
- lak polijsten
- Spagetti spruitstuk plaatsen
- Katvervanger plaatsen
- G-lader kapje vervangen
- Golf 1 gti kopen