Thread: timming vraag
View Single Post
  #20  
Old 23-05-2004, 08:51
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by peter139
Hallo mensen ik ben nieuw op het forum.

Nogmaals welkom
Quote:
Ik kom gelijk met een moeilijke vraag.

dat valt wel mee
Quote:
Ik heb mijn kop ongeveer 3mm laten vlakken van een golf 2 1800 16v kr met geflowde poorten.

3 mm aan de buitenkant, en 0,25 mm aan de binnenkant. Als er geen 'noemenswaardige verbrandingsruimte' aanwezig is in de kop (ik ken die KR blokken niet), dan zal dat een verschil op gaan leveren in compressie tussen cyl 1+4 tegenovern 2 + 3, maar goed: Een beetje 'versleten' motor heeft altijd een redelijk compressie verschil. Ideaal is anders.

Quote:
Door dit vlakken is de cilinderkop dichter bij het blok gekomen waardoor de nokkenas eigenlijk verdraaid is richting laat.

Of als je m een tandje de andere kant op zet, richting vroeg :-)
Quote:
Heeft dit gevolgen voor het vermogen en koppel van de motor?

Ja altijd. Een afwijking van 'ideaal' heeft altijd een verlies tot gevolg.
Quote:
Dit is op te lossen door een verstelbaar nokkenastandwiel. Hoe stel je dit dan goed in?

Door de timing in te stellen op 't oog. Zoek het BDP op van de eerste cylinder, en kijk vervolgens naar de kleppen/nokkenastiming van de 4e cylinder. Deze moet 'volledig' gesloten staan. Dus uitlaat dicht, inlaat dicht,.

Quote:
Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, maar voor de 'fine-tuning' van de nokkenassen mbv een verstelbaar nokkenas tandwiel zul je 1) even naar serge moeten luisteren, die weet t veel beter dan ik. 2) naar een rollenbank tuner moeten, want het kan altijd 'strakker'

Quote:
gr peter


Groeten terug!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote