View Single Post
  #13  
Old 11-05-2007, 12:31
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Daarom zei ik ook: de sensor die door het motormanagement uitgelezen wordt.
Dat is niet dezelfde sensor die door de temperatuurmeter in het dashboard wordt gebruikt. Al kunnen ze wel samen in 1 behuizing zitten.

Als de meter in het dashboard ook zo raar doet (tijdens rijden terug naar nul??), dan zou je bijna denken dat beide sensoren niet meer goed werken en kan het dus ook zomaar zijn dat er iets met de bekabeling is.

Ook is het handig om bij zulke vragen dat soort feiten (verbruik te hoog, temperatuur-aanduiding in dashboard niet goed) te vermelden, scheelt een hoop gissen.


@Berend:
Bij valse lucht is het mengsel in eerste instantie inderdaad te arm, wat dan ook door de lamdasonde gemeten wordt. De daarbij behordende regeling zorgt er dan voor dat de lamda-waarde weer op peil gebracht wordt door het mengsel rijker te maken.

Daardoor is hetgeen wat de lamdasonde meet wel in goede verhouding, maar loopt de motor te rijk.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote