![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
20-05-2004, 12:01
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by peter139
Fred,
De nokkenassentiming van de in- en uitlaatnokkenas is hetzelfde gebleven. Deze overbrenging gebeurt door een ketting.
Ik heb het over het verschil tussen de krukas en de nokkenas.
Het verschil is iets meer dan een halve tand. Lijkt weinig maar is best veel ik denk een graad of 10. Ik wil graag weten of dit tot vermogensverlies lijdt. Anders koop ik me gewoon een verstelbaar nokkenastandwiel.
gr peter
|
Hmm, ik dacht dat bij de KR motor, alleen de beide nokkenassen gekoppeld waren met een ketting, aandrijving vanaf de krukas gaat dacht ik met een riem.
Ander type KR dan zeker ;-)))
Op welk tandwiel scheelt het een tand?? Als het bovenop, bij de nokkenas een halve tand scheelt is dat echt geen 10 graden.....De krukas zou dan namelijk het dubbele verschil hebben...
|