View Single Post
  #9  
Old 30-04-2007, 14:33
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De 4S en 4T bak zijn gelijk voor wat betreft keerringen etc.

Het is waarschijnlijk de keerring in de prise-as. De prise-as is namelijk hol, waardoor de koppelingsdrukpen zich beweegt. De drukpen loopt door een klein keerringetje heen wat vaak lek gaat.

Het gebeurt heel vaak dat deze kleine keerring lekt. Hij is alleen bij de VW dealer te krijgen en kost een tientje. Let echter op, het kan zijn dat de geleidingsbus achter de keerring ook versleten is. Daardoor gaat de pen slingeren en zal het nieuwe keerringetje binnen 10km ook alweer kapot zijn. Bij de dealer zijn hiervoor nieuwe busjes te krijgen (messing).

Echter kan het ook gewoon motorolie zijn, dan lekt de grote krukaskeerring. Omdat je zegt dat de olie niet echt sterk ruikt, denk ik juist daaraan (versnellingsbakolie stinkt echt naar...eh...kont )
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote