25-04-2007, 17:49
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Bovenop zitten je toplagers, die klemmen de veer vast op de veerpoot schotel. Om te zorgen dat de veerpoten in de carosserie blijven hangen zit er onder de motorkap nog een schotel. Deze kun je loshalen met sleutel 17. Het makkelijkste is de auto op de wielen te laten staan en deze dan los proberen te draaien. Lukt dit niet dan heb je inbus maatje 7 nodig of een kleine steeksleutel (ligt aan het model van je zuigerstang). Dan kun je de stang tegen houden en de bout als nog losdraaien.
Laat de schotel er wel op zitten, heel losjes maar. Vervolgens wielbouten even een slag losdraaien en de krik eronder, bandje eraf en de 2 bouten onderaan de veerpoot loshalen. Als die eruit zijn kun je de schotel bovenaan er helemaal af halen en de veerpoot verwijderen.
Mocht je het toplager willen vervangen of verlagingsveren willen plaatsen, dan is een verenklem vereist.
Als de 2 bouten onderaan los zijn geweest of helemaal eruit zijn geweest moet de auto ook opnieuw uitgelijnd worden!
|