View Single Post
Old 21-04-2007, 19:14
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs
Cool Jetta GLD > GTD 1600TurboDiesel Intercooler

Misschien dat sommige het al gelezen hebben, maar heb gisteren een nieuwe motor voor de Jetta gekocht.
Na een kleine revisie van het oude 1600D blok bleek deze nog steeds gaar te zijn. Denk zelf aan een scheur in het blok .

Goed. Vandaag heb ik de nieuwe motor erin gelepelt. Om 10:30 begonnen, en om 12:00 lag de oude er al uit

De koppeling van het CR blok (1600D) heb ik eraf gehaald, want deze was 500 km oud en deze heb ik op het SB blok (1600TD) gezet. Bak even schoongemaakt. Verder geen gekke dingen tegen gekomen (nog niet )
Riem en spanrol waren al vervangen, dus dat was snel bekeken

Het ruitensproeierresevoir moet ik verplaatsen en ik moet nog een plekje voor de IC vinden. Een ding weet ik al wel; het wordt volle bak in het vooronder.

Wat foto's;

Misschien de IC zo, maar misschien ook wel een andere en voor de radiateur plaatsen

Ruitensproeierresevoir heeft al ruimte moeten maken;

Als het allemaal maar niet te hoog komt

Wat er over bleef;

Zoals je ziet nog genoeg te doen. Het grootste gedeelte is aangesloten. Zit nog even met de IC, en de luchtfilter, onderste montagepunt van de dynamo, paar stekkers aansluiten etc.. maar een paar nachtjes rust zal wonderen doen

M'n vader vroeg zich af hoe de turbo aangestuurd/geregeld wordt. Niet elektrisch lijkt me. Is dat met die stelschroeven?

Gijs

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote