**Niet ieders cup-of-tea, but to hell with them !!
De hardware .. 944 wielnaven, 944 schijven (282mm, 20mm dik), Boxsterachteremklauwen, lagerspacerkit, nwe wiellagers
en de remklauwadapters
De gemonteerde schijf op de wielnaaf, met de Boxster remklauw
NĂ¡ demontage van de 5x205 trommel blijft er een kale astap over, identiek aan die van een T2a (t/m 1970)
Hier is de remklauwadapter op het fuseestuk gemonteerd.
Na montage van de naaf op de astap kunnen de gaten voor de bevestiging van de remklauw geboord en getapt worden.
De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de alu ringetjes gelegd, dit om het lengteverschil in
de astap (Porsche is dus korter, en anders kan je het lager niet opspannen) op te vangen.
Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buitenlager meer ruimte krijgen (een bus heeft
een 10mm langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant ruimte te krijgen voor de remklauwadapter (8mm dik)
Hier zit de remklauw op z'n plek .. de standaard remleiding pastte zo in de klauw. Op termijn komt er een Goodridge
remleiding set onder, en wordt er een rembekrachtiger gemonteerd.
En hier zit de 4,5x15 met 165/50x15 band gemonteerd .. komt nog iets verder naar binnen dan met z'n orginele 15"stalen
spijlbusvelgen. Er moesten wel wat lasjes aan de binnenzijde van de velgen gladgeslepen worden, maar de remklauw loopt
nu vrij !!
Vanmiddag kunnen -hopelijk- de 5x130 achtervelgen eronder. Daarna wordt de motor aangepast, en komt er een andere
hoofdremcilinder met rembekrachtiger en remdrukklep onder. Ook zullen de remleidingen aangepast worden.