12-04-2007, 16:26
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by RubenD
Nee, als het goed is niet. Je hebt een veerpoot met veer en toplager. Dat kun je op de werkbank samenstellen en loshalen. Verder heb je nog een schotel waarmeer je de veerpoot "klem" zet in het binnenscherm. De bout die je dus bovenaan losdraait is alleen voor deze schotel. En niet voor het toplager. Die bout zit daaronder.
En het toplager overzetten kan, maar niet zonder verenklem. Een collega van mij, op mijn eerste stage, heeft een deuk in zijn jukbeen, maar had net zo goed door kunnen zijn. Hij kreeg namelijk een veer tegen zijn gezicht aan.
Een veer die loskomt kan zo door het dak heen vliegen. Dus ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken of je geen verenklem gaat gebruiken.
Bij de achterpoten zou het wel kunnen als het echt niet anders kan en gelijk moet. Maar daar staat bij de originele veren toch nog wel een vrij grote kracht op.
Kortom gebruik gewoon een verenklem als je leven je lief is.
|
nee nee, dan is het goed, ik hoef alleen maar bovenste bout los te draaien dan ga ik met voor en achter dempers naar bedrijf, die zet ze om met veerklemmen ja.
|