Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?
Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring"
(rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO2-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)
Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?
Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk!
)
Ik hoor het wel van de kenners!
Greetz Vento Vice