View Single Post
  #13  
Old 11-04-2007, 08:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Klinkt als: onderhoud is meer dan alleen bougies?

De sensor die de water-temperatuur in het dashboard aangeeft is vaak niet exact dezelfde sensor als die het motormanagement uitleest.
Al zitten ze soms in hetzelfde huisje.
Watertemperatuur moet bij normaal bedrijf (rijden of stilstaan) rond de 90 graden zijn, 70 is echt te laag. Thermostaat gaat wel dicht?

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?

Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring" (rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO2-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)

Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?

Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk! )

Ik hoor het wel van de kenners!

Greetz Vento Vice
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote