Hallo allemaal
Ik was al een beetje aan het rond kijken voor een kever-projectje, een weekje geleden kwam ik onverwacht op internet een advertentie tegen voor een kevertje uit belgie die gedemonteerd was.
Veel onderdelen ontbraken o.a deuren, kleppen, ramen, stoel+achterbank bumpers enz enz.... Ik vroeg me af wat de richtprijs was, dus ik belde naar de verkoper. Nou bleek dus dat hij alle onderdelen 15 jaar geleden op zolder had gelegt en hij had ze weer terug gevonden in wat dozen en onder een dikke laag stof.
Ik was wel benieuwt in welke staat de onderdelen en de kever zelf waren, dus vorige donderdag zijn we langs gegaan...... alle onderdelen waren in vrij goeie staat, orginele lak en alleen op de spatborden zat wat roest en waren 2 spatborden een stukje geplamuurt en de stoelen en banken geel/bruin verkleurt.
De kever zelf had zo tezien nieuwe dorpels nodig en achter de wielen moest er ook een paar stukken gelast te worden... maar voor de rest was de kever helemaal super!
De vraag prijs was op dat moment nog te hoog (voor ons budget) en zijn we maar weer richting huis gegaan.
De dagen die daarop volgden hebben we druk heen-en weer gemailt met de verkoper en werd de prijs verlaagd naar een bedrag die voor ons tedoen was... maar we wilden eerst nog een keer kijken of
alles echt compleet was. Gewapent met een checklist zijn we maar weer naar belgie gegaan. (met autoambulance voor het geval van...)
Op de stoffige zolder troffen we vrijwel alle onderdelen aan op de koplanpen en contactslot en sleutel na.
Opeens riep Jolanda (mijn vriendin) me naar haar toe, ze stond bij een van de vergeelde stoelen van de kever..... En trok aan een stukje van de bekleding die los liet en een heldere lichtblauw-grijse bekleding kwam eronder tevoorschijn!!! Er zaten dus plastic hoezen overheen en die waren geel en bruin verkleurt. Daaronder zat na bijna 50 jaar nog steeds de orginele bekleding...perfect en als nieuw!!
Het koste me moeite om niet te enthousiast te reageren (we wilden nog een beetje van de prijs af hebben) de eigenaar was een stukje verderop en was in de veronderstelling dat alles opnieuw bekleed moest worden...
Na alle nadelen en rotte delen van de kever benadrukt te hebben bij de verkoper hebben we nog een klein beetje van de prijs weten af te halen en konden we ons de gelukkige eigenaren noemmen van een Kevertje uit
1958
Er zit natuurlij een hoop werk aan, maar opzich goed tedoen... plus dat we de stoelen, banken en panelen niet meer hoeven te bekleden!!
Komde weken (/maanden/jaren) kun je hier of op
www.wakebus.com/journal ons project volgen!
(met veel foto's )
Gr. Michiel