![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
29-03-2007, 16:54
|
![Jasper's Avatar](image.php?s=b47b6be810920ef063d89849fd9880ae&u=4870&dateline=1163166329) |
Forum Newbee
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 7
|
|
Ja ok, nou snap ik het met die stelring die dan hoger komt. Maar eigenlijk staat ie dan alleen maar op zijn schokbreker te rusten en te dempen, die veer doet dan weinig meer lijkt mij, kan die schokbreker dat wel hebben? Ik heb hem juist iets hoger gezet omdat die veren bijna los stonden en dat die schokbreker overbelast wordt...
Quote:
Originally Posted by RubenD
Nee, de veerconstante verandert nooit. Wel kun je een schroefset zover omlaag draaien dat hij eigenlijk geen veringweg meer heeft. De auto rust dan de hele tijd op de aanslagrubbers.
Als je het hulpveertje weghaald kan de stelring een stuk omhoog. Terwijl je dezelfde verlaging behoud en het bandje in dit geval wel past en de veerpoot (op de stelring) niet meer raakt.
Maar de hulpveer heeft wel degelijk een functie!
|
|