Een korte intro van het verhaal om het allemaal wat duidelijker te maken:
1. schokbrekers voor waren lek -> boel vervangen(monroe) en tevens ontroest/gespoten
2. stuurkogels versleten en vastgeroest aan de stuurstangen -> losgestookt en tevens vervangen.
3. Nieuwe onderdelen gemonteerd ten behoeven van de vering. (rubbers met lager) en andere zut.
Auto (audi 80 cs, bijna gelijk aan santana, passat ed) weer in elkaar gezet, rijd weer lekker en soepel.
Hierna viel me wel op dat het rechter voor wiel wat Toe in had(zou kunnen door het gerommel met de stuurkogels). Toen op het idee gekomen om dit eens te laten uit lijnen. Zou soepel moeten gaan met nieuwe onderdelen, ontoreste draad einden en de stuurkogel draadeinden in het kopervet.
Dit gedaan, auto komt terug, rijd netjes, hetzij dat het stuur soms scheef staat
Ik snap er op dat moment geen reet van en denk, het zal wel, we zetten dat stuur later wel op zijn plek.
Rijdende met dat ding naar Eindhoven merk ik dat ie naar links trekt als ik gas geef en weer naar rechts gaat als ik t gas los laat.
Tevens ook een: "kloenk kloenk" geluid als ik een bocht nam.. eerste keer dacht ik: Veer schiet op zijn plaats, 2e keer dacht ik dr zit iets los.
Ik bellen naar de garage: Tja er waren wat uitlijn problemen, er is volgens hun iets mis met de stuurinrichting maar we kunnen het niet vinden, het staat zo recht mogelijk.
Na 8 uur gewerkt te hebben heb ik een blik onder de auto geworpen: blijken 2 bouten los te zitten! (die bouten houden een fusee kogel vast aan de ophanging(brug))(links, vanuit de voorkant gezien).
Thuis gekomen en die dingen vast gezet (wiel stond recht op dat moment) is het allemaal iets verbeterd kwa naar links trekken maar het is nog steeds geen rijden. De rechter kant zaten de bouten muur vast (geroest denk ik) geen beweging in te krijgen.
De auto rijd wel rechtuit en bij remmen trekt ie ook geen kant op.
Wie heeft er de mogelijke oplossing? Ergens anders aanbieden om uit te lijnen? zelf doen? terug gaan?