View Single Post
  #15  
Old 28-03-2007, 18:39
Mk³_Gti_16v's Avatar
Mk³_Gti_16v Mk³_Gti_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by Baasje!
16v's is heel moeilijk om een echt goede te vinden. Ik heb er toen ook voor rond gekeken, maar bij een dealer oid vind je ze al niet, en particulier weet je vaak al wat voor aanbieder je treft. Verbruik zal niet veel verschillen, het vermogen natuurlijk wel, al is een 8v met een aantal aanpassingen ook sneller te krijgen als de 16v. Kortom, ga voor een goede 8v, en laat je niet aantrekken door lage prijzen, je betaald voor wat je krijgt!


Waar haal je dat vandaan dat 16v's in vergelijking met 8v's eigenaren slechter zijn?
Dat ze moeilijker te vinden zijn oké, maar je loopt net zoveel kans een slechte olie zuipende 8v te kopen als een 16v.
Trouwens naar mijn mening lopen 16v's een stuk lekkerder en voor het geld wat je moet spenderen om een 8v net zo snel te krijgen is niet rendabel tenzij je per se een 8v wilt.
Ik ben zelf de tweede eigenaar van een 16v deze is ook origineel Nederlands en met NAP.
Je zult misschien wat beter moet zoeken, omdat er gewoon minder zijn,..maar ze zijn er wel!
Voor je een beslissing maakt gewoon in allebij de modelen even test rijden

Edit:
Of er echt dingen in het bijzonder zijn waar je de aandacht aan moet geven weet ik niet. Waar ik voor de aanschaf naar gekeken heb zijn
- motorsteunen
- speling op de wiellagers
- versnellingsbak / syncromesringen / geluid
- koudestart
- koppeling voor zover dit mogelijk is ( vanuit z’n 2 / 3 wegrijden )
- Speling op het stuurhuis

Ps je mag altijd een bod uitbrengen op mijn 16v
Reply With Quote