View Single Post
Old 25-03-2007, 19:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Update 25 Maart 2006

Zo vandaag eindelijk weer eens bezig geweest met de auto. Ik heb er amper wat aan gedaan. School gaat immers voor. Afgelopen donderdag het tentamen gemaakt dus ik heb de komende 3 weken geen school. Mooi werken en aan de auto sleutelen.

Ik heb mijn originele lijstenset ondertussen verkocht. Deze moet plaatsmaken voor een dunne lijstenset. Die ik al bijna compleet heb.

De achterste wielkasten waren al gelast en behandeld. Vooraan had ik echter nog niet (durven) kijken. Gelukkig was maar 1 kant slecht

Die heb ik vandaag maar aangepakt:

Nieuwe lamellenschijf gekocht, helaas paste deze niet met beschermkap, dus die moest er maar even af.

Zo was de wielkast:

Nu staat hij er zo bij. Die donkere plekken is roestomvormer, die heb ik er maar voor de veiligheid opgesmeert (zul je op andere foto's ook nog wel zien :tongue

Ondertussen ook bezig geweest met het binnenscherm aan de bijrijderskant. Daar zat een klein beetje roest en was ook nog eens behoorlijk ontroest. Dit was gekomen door het verschuiven van mijn oude openluchtfilter. Deze had namelijk 2 U-beugels en die stonden los op het scherm. Schuiven als een gek dus.

Opschuren en insmeren met roestomvormer:

Dinsdag word dat gespoten, net als de wielkast!

Dat was dus allemaal gedaan zover als het kon. De achterklep was al eens gelast. Dit was door mijn vriend, Daan Smallenburg, nog even aangepast. Namelijk helemaal doorgelast. Vervolgens was het ingespoten met grondverf wat helaas niet luchtdicht is. Dus er zat lichte vliegroest op. Dit heb ik verwijderd en waar nodig behandeld met roestomvormer.

Dat word dinsdag ook gespoten.

Ik had vrijdag ook nog maar even een bus zwarte lak gehaald en een heel mooi kleurtje blauw metallic.

De ventilatorhouder op de radiateur was nogal verroest. Toen ik die radiateur kocht had ik alleen geen zwarte verf. Dus dat heb ik vandaag ook maar even netjes gemaakt:

Ook het gaskabelsteuntje maar even gespoten.

Ik heb een 16V, op het inlaatspruitstuk staat een 5mm verzonken tekst:

Deze is lichtblauw, niet echt mooi dus. Aangezien blauw mijn lievelingskleur is en ik enkele accenten onder de kap aan wil brengen moeten deze letters ook die kleur blauw krijgen.

Heel veel lagen spuiten en dan krijg je dit:

De verzonken letters moeten alleen blauw blijven, nu maar hopen dat ik de rest eraf geschuurt krijg!

De Powerohr moet ook deze kleur krijgen. Wat er nog meer veranderd wijst zich vanzelf. Er word nu in ieder geval eerst gespaart voor een goed degelijk lasapparaat!

Want er zit nog een roest gat in de auto, dat wil ik zelf gaan lassen. En voor de toekomst wil ik gewoon een goed lasapparaat hebben:

Dinsdag weer verder
Reply With Quote