Vacuum slangetje, niet Facuum
Ookal is de motor niet helemaal fris meer: iedereen die hierboven aangeeft dat 't 1100 (of 1500 automaatje) motortje niet lekker loopt, heeft een probleem dat opgelost kan worden.
Voetpakkingen hebben ze meestal niet bij de Brezan: Daar moet je toch voor naar de iets andere specialist ( bijvoorbeeld
De Rie in Bennekom ) of
Lasaulec )
Bougiekabels: om de 5 jaar is wel erg vaak: Bij de meeste Golfjes 1 liggen de originele er vaak nog op (VW Audi merk: Beru / Bosch).
Bovenstaande problemen (uitvallen bij gaslos) wordt in de 'polo86c' wereld vaak als 'dwarsvoetig' beschreven: remmen, koppelen en gas tegelijk
Over/voor onderdelen: Volkswagen maakt(e) echt niet alles zelf: De banden zijn in Nederland toch ook 'gewoon' van Continental? Veel spullen komen gewoon van toeleveranciers (OEM Of - Original Equipment Manufacture -> Vrij nederlands: Originele Echte Maker
). Uitlaten, ontsteking, carburateurs; plaatwerk: allemaal van andere leveranciers.
oa:
Bosch: van dynamo tot ontsteking via startmotor tot ventilatoren
Hella: Verlichting: koplampen, binnenverlichting, achterlichten etc etc
Hubert Schlieckmann: Plaatwerk zoals voorspatborden etc.
Valeo (Bosch/SWF): Ruitenwissers incl motortjes)
Banden: In nederland Continental (deal met impoteur PON), in duitsland verschillend
VDO of Motometer: Tellers, klokjes, metertjes
Recaro: Stoelen (ook de standaard stoelen dus)
BBS of Ronal of of of: Velgen (joh)
NGK: bougies (was vroeger Bosch)
Ga zo maar door: het verschil tussen origineel, imitatie en rans-imitatie:
Origineel:
- met vw/audi logo door een OEM gemaakt
Imitatie:
- door OEM gemaakt maar zonder vw/audi logo
Soms is het stempeltje voor het vw logo gewoon niet gebruikt, soms is vw/audi stempeltje achteraf weggehaald
imitatie smaak 2:
- Niet door OEM gemaakt, maar van zelfde kwaliteit
Imitatie smaak 3:
- Niet door OEM gemaakt, pasvorm klote, kwaliteit bagger.
Omdat je zonder ervaring niet weet welke smaak imitatie je koopt, zit je bij de dealer altijd aan het juist adres