View Single Post
  #10  
Old 21-03-2007, 23:00
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Dat had ik ook met mijn automaat in de winter, dat hij bijna afsloeg. En dat kan toch behoorlijk lompe situaties opleveren langzaam rijden, bijna uitvallen gauw in de N en op toeren houden. Maar je wilt ook niet stilstaan (als je naar de N schakelt gaat hij opeens een stuk trager bij langzaam rijden) dus dan ook weer in de D, maar voor je het weet zit je weer bij je voorganger er achterop dus weer in de N en gas erbij, en weer in de D

Ofja.. dit is me zo 1 keer voorgekomen, voor de rest had de mijne soms geen zin om stationair te blijven lopen na een paar minuten in de kou gereden te hebben. Ik denk dat dit aan mijn carburateur en afstelling ligt..? Is het erg lastig om een carb van een 1.5 automaat (JB toch?) een opknapbeurtje te geven?

Zijn er bij een automaat sowieso nog andere dingen waar je naar kunt kijken tijdens een opfrisbeurt? (Ik heb vorig jaar nog wel mijn automaatbak olie vervangen met nieuwe ATF siroop )

En kan een luchtfiler een zomer en winter stand hebben? Iemand zei dat maar ik heb er nog niet naar gekeken
Reply With Quote