View Single Post
  #1  
Old 16-03-2007, 20:02
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default Mijn Inarizilveren Jetta 1.5 GLS (1980)

Eindelijk besloten een project topic te openen voor mijn monster

Er staan weer een paar kleine dingetjes te gebeuren, maar
ik zal vanaf het begin beginnen...

De aankoop:
Begin 2005 ben ik samen met mijn zwager naar de loods van
Kosmeijer geweest. Daar heb ik een paar van de mooiste
Jetta1's uitgezocht om een andere keer eens goed te bekijken...

Mijn oog viel op de (in mijn ogen) mooiste die er stond:

Jetta 1.5 GLS Automaat
met smetteloos GROEN GLS-interieur
03-03-1980
58.323 km

Vorige (1e) eigenaresse was geboren in 1916
De auto had wat schade aan het rechter zijpaneel
en de deur, en wat kleinere schade hier en daar...









En toen kon het werk beginnen:
Als eerste de auto onderwerpen aan een volledige inspectie.
Nagenoeg niks ernstigs te vinden, op de schade aan de rechter
zijde na...





Toen aan de slag met het opknappen van de Jetta. Inmiddels was er
besloten de auto volledig aan de buitenkant te spuiten, om zo kleurverschil
te voorkomen. Eerst maar even de rand laten vervangen en een begin maken
met het verwijderen van alle oppervlakteroest... Ook werden de wielkasten
alvast behandeld met RX10.










Ik was er al gauw uit dat ik hem geschakeld wilde hebben en niet automaat.
Dit wilde ik voor de invoer klaar hebben, zodat deze zonder problemen als
geschakeld op kenteken kwam...

Automaat met koppeling en mijn eigen chauffeuse :




Tijdens die werkzaamheden had ik de tijd voor andere zaken, zoals
het laten passiveren van verweerde onderdelen




En daarna kon ik aan de slag: schuren, schuren en nog eens schuren...








In tussentijd was ook het volgende al geregeld (before & after):









Spuitklaar maken:
Alles voorbereiden, zodat de spuiter zijn werk goed kan doen...









En de spuiter heeft er mooi werk op gedaan!








De wederopbouw
Toen kon alles weer inelkaar gepuzzeld worden.








Nog ff doublechecken voor de RDW-keuring





En toen was het NL kenteken binnen en mocht ik er mee rijden

Toen de lak hard was, werden bepaalde plekken nog ff gepolijst:








En natuurlijk moest ie met zn buik op de grond samen met een
setje ATS Classics. Had ik nog van mn ex-Golfje... Ook werd ie
weer wat royaler afgesteld...

Cheap-ass verlaging: Die vent ligt nog steeds in mn kofferruimte









Toenwilde ik er nog een sportuitlaatje onder:
Supersprint gr.A met CSC 4-2-1 spruitstuk, en een ietwat
langer pijpje achter de Supersprint einddemder...





En de GLS-stripings er op... Samen met de witte knippers.
En zo heb ik 2005 en 2006 rond getuft:









Plannen voor dit jaar:




Ja, ze worden nog eerst opgeknapt ja




Verder komt de toerenteller er nog in en dan ist eerst weer gedaan...

Heb namelijk nog genoeg uitgaven aan de rode Jetta1 en de Golf1
__________________________________________________ _________

In case of an update... I'll keep you informed
Reply With Quote