View Single Post
  #7  
Old 16-03-2007, 19:33
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Chassisbalk aanpassen ivm multiriem is echt niet nodig..scheelt je hoop tijd door het niet te doen...ruimte is er genoeg.


Dan weet ik niet waarom bijna iedereen het wel aanpast. Ik had het ook niet gedaan als het niet nodig was. Maar de riem zat er op een paar mm tegenaan.

@Esko:
Alle motor en bak steunen kan je eraf halen, daar heb je niets meer aan in een type 1.

De meeste steunen die nu op jouw huidige motor zitten kan je weer gebruiken. De voorste bij de dynamo kan je over bouwen van de oude op de nieuwe motor.

De achterste die onder de auto zit kan je inclusief het rubber gebruiken. De aansluiting op de versnellingsbak is bruikbaar als je de huidige (020) bak laat zitten, als je een 02A versnellingsbak plaatst (met kabel schakeling) dan moet je de achterste steun waar je hem mee vast zet aan de bak vervangen door een andere. Deze bestaan af volkswagen niet. (ik maak ze wel zelf en verkoop ze ook)

Dan de steun boven op de versnellingbak het zelfde verhaal. Als je de huidige versnellingsbak laat zitten kan je de steun ook blijven houden, als je de 02A bak van de G60 erachter hangt dan moet je hier ook een andere steun voor zoeken. Hier geldt ook voor dat volkswagen deze nooit heeft gemaakt (deze verkoop ik ook)

Dan de steun aan de distributie zijde. Als je de distibutiekap erafhaalt zie je een plaat zitten met 4 imbus bouten erin. Hier moet een andere steun overheen geplaatst worden. Deze steun zit vast aan jouw oude motor. Ik zou wel de plaat van de corrado nog even los pakken en er een nieuwe pakking tussen zetten. (hij is wel los geweest)

Dan moet je 2 gaten in het schutbord boren om de schakelkabels door te voeren. Je kan voor het afdichten hetzelfde rubber gebruiken als het rubber waar ook de kachel slangen mee door het schutbord gaan naar de kachel.

De koppeling kan je ombouwen naar kabel bediening met onderdelen van een transporter T4 of seat toledo of oudere passat. De overige auto's hebben een hydrolische bediening op de koppeling en dat is vrij lastig om in te bouwen als je er niet het gereedschap voor hebt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote