Thread: Turbo op 1.6 D
View Single Post
  #3  
Old 14-03-2007, 07:07
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Even een beetje info ,(tip gebruik de zoekfunctie ook eens ),maar ik zou in ieder geval geen turbo op een 1,6 d zetten ,want niet alleen de kop is anders ,maar ook het onderblok!
Er zitten bij een turbodiesel oliesproeiers onder de zuigers ,er zitten sterkere lagers voor de krukas,de drijfstangen zijn ook sterker.
Dus zal je 1.6 d daar niet lang mee draaien ,zeker als de kilometerstand al wat hoger is!

En er zijn dus ,globaal bekeken, 3 soorten TD's
en wel de milieu (code 1v) met 60 pk
de 'normale' (code jr) met 70pk
en de intercooler versie (code sb) met 80 pk
En ja ook die zijn onderling weer verschillend!

En ook niet alle gtd's zijn met intercooler hoor ,de meesten hebben gewoon de 70 pk jr motor ,mijn witte jetta was ook een gtd ,maar had geen intercooler ,vaak alleen de type's na '90 hadden in de gtd uitvoering de intercooler motor met 80 pk .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote