View Single Post
Old 12-03-2007, 21:15
Jerome Jerome is offline
Forum Regular

Default Jetta MK1 gekocht....en heb ook 'n paar vragen

Ik heb afgelopen week een Jetta 1.5 automaat gekocht uit april 82, die hier op het forum door Nr. 53 (Mark) te koop werd aangeboden.
Hij staat nu te wachten totdat ik tijd heb. ik heb het nu namelijk vrij druk met de studie, maar dat geeft de Jetta mooi de tijd om oldtimer te worden. Daarnaast staat de auto nu 200km hier vandaan bij dus tussendoor klussen schiet ook niet echt op.
Het plan is om de auto in mei een grote beurt te geven. Dus alle vloeistoffen verfrissen, nieuwe Distributieriem en de remmen en wiellagers nakijken. Want de auto heeft 5 jaar stil gestaan. Hij loopt overigens wel.
Als de auto eenmaal voorzien is van APK dan ga ik pas verder kijken wat ik wil. De lak is wel erg slecht (vooral op kofferklep en motorklep, en rechter zijpaneel heeft wat oneffenheden)....dus die wil ik gaan rollen, als het zelf te doen is misschien zelfs wel spuiten. Ik vind deze kleur wel te gek, dat zal ik zelf helaas niet voor elkaar krijgen. Ik denk dus dat de nieuwe kleur wel mat moet worden.
Ik zou ook graag een verlaging willen, maar niet te extreem vanwege een paar hoge drempels in mijn straat. En het wordt mijn "daily"....alhoewel ik de auto niet dagelijks zal gebruiken. Wanneer de Jetta weer rijdt verkoop ik mijn golf 2, of misschien rij ik de golf nog even door in de winter.

Hier een paar foto's van hoe de auto erbij staat. Verder nog 2 foto's van roest op de veerpoothouder (als dat zo heet ). Dat ziet er niet helemaal fris uit. Mijn eerste vraag is dan ook: Is dit een beetje te lassen? Ik zelf kan niet lassen, dus dan ga ik op zoek naar iemand die dat voor mij kan doen.
FOTO's:
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]

Dan heb ik nog een vraag. De stoelen die erin zitten zijn heel slecht. Nu heb ik nog een interieur staan uit een Polo 2. De achterbank zal wel niet passen, maar passen de stoelen wel zo zonder gedoe?

Groeten Jerome
Reply With Quote