View Single Post
  #10  
Old 11-03-2007, 20:08
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Wij zijn gisteren tot een vervelende ontdekking gekomen:

De wielkuipen hebben we kaal gestoken (oude bitumen verwijderd).
Vervolgens hebben we de restjes van de bitumen verwijderd met terpentine en een ruwe doek.
Nu waren de wielkuipen tot op het kale metaal schoon gemaakt.
Vervolgens hebben we het kale metaal doodgeschuurd en 2 á 3 lagen zinkspray aangebracht.
Over de 2 á 3 lagen zinkspray 2 lagen primer aangebracht.

In de wielkasten voor hebben we daarover vervolgens stijkkit aangebracht en later bitumen overheen gespoten.

In de wielkast linksachter hebben we over de lagen zinkspray en primer stijkkit aangebracht, alleen de bitumen nog niet omdat de spuiter nog laswerkzaamheden aan de randen moet verrichten.

Een gedeelte van de bodem hebben we ook van het oude bitumen ontdaan t.p.v. de kokers onder de deuren, om te kijken in welke staat de kokers verkeren.

Het zag er allemaal prima uit, dus hebben we nadat we de resten van de oude bitumen verwijderd hebben met terpentine en een ruwe doek, ook 2 á 3 lagen zinkspray, 2 lagen primer, laag strijkkit en bitumen aangebracht.

Wij gingen vervolgens de anti steenslagcoating onder de deuren op de kokers verwijderen. Op een gegeven moment schoot m´n broer uit en kwam op de al gefixte gedeelte van de bodem terrecht. Het stijkkit samen met de bitumen liet van de primer los. Je kon het gewoon weg in repen ervan af trekken, zonder er enige moeite voor te doen. Dit zelfde geld voor de wielkasten voor.

Toen we tot deze ontdekking waren gekomen hebben we het ook op de wielkuip LA uitgeprobeerd. Als we de stijkkit eraf trokken kwam de primer erbij mee.

Op delen waar alleen zinkspray en primer is aangebracht, en per ongeluk bitumen opgespoten is, blijft het bitumen er muur vast opzitten. Het is met de nagel er niet vanaf te krabben.

Na deze ontdekking een week lang voor niets gewerkt.

Nu verwijderen we de stijkkit en de bitumen van de primer. Om vervolgens de stijkkitlaag achterwege te laten, om opnieuw een laag bitumen op de primer aan te brengen. Dit omdat het bitumen wel goed hecht op de primer.

Op dit forum hebben wij dit ook iemand zien doen (strijkkit te combineren met bitumen/tectyl op een ondergrond van primer), het betrof: een grijze mk1 4-deurs.

Hoe kan het dat dit bij ons loslaten ? Het zou dus kunnen dat deze jongen het zelfde probleem ter ogen moet zien, alleen hij heeft het stijkkit alleen over de naden aangebracht en wij over de gehele wielkast, uit goede beschermingsoverweging.
Reply With Quote