View Single Post
Old 06-03-2007, 18:49
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Thumbs up

Oke, nog even ter afsluiting van deze thread Ik ben eindelijk weer on the road. Pfiew..

Er was nogal wat mis met de bak. Tandje van achteruit tandwiel was inderdaad afgebroken maar meeste lagers in de bak bleken ook nagenoeg op (ze veroorzaakten door de speling op de assen daarmee ook het uitvreten in de keerringen en dus lekkage), de tanden van de tandwielen in de kineet waren beschadigd en en paar stonden ook al op afbreken. De syncro ringen tussen de 2 en de 3 waren aan vervanging toe en bij het uitboren van de klinknagels bleken er al wat te zijn met scheurtjes er in. Nu dus keurig het bekende bouten setje er in.

Nu dus uiteindelijk de hele zwik vervangen maar moest het helaas ook laten in- en uitbouwen ('k heb de pezen in m'n linkerarm gescheurd dus kon 't niet zelf) dus dat maakte 't ietsie duurder. Kwam ik nu totaal voor de revisie incl. uit- en inbouw op 725,- (200,- voor uit-/inbouw) bij een bedrijf hier in Apeldoorn.

Wel weer een klauw geld maar topwerk en uiteraard heeft hij keurig laten zien wat er stuk was en hij vroeg me om over een weekje of twee nog even terug te komen om alles nog even na te lopen (of eerder als er toch nog iets was). Wel netjes en goeie service dus.

Kostte dus wel even wat tijd en geld maar 't wel waard en i'm rolling again

Grtx,
Joop.

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote