View Single Post
  #13  
Old 25-02-2007, 23:54
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik ben ooit bij mijn oude Golf 1 TD bezig geweest met een sprintercooler, en dat pastte al helemaal niet (intercooler/radiateur staan dichter op het motorblok, je komt dan in de knoei met de dynamo).

Het probleem zit 'm inderdaad vooral bij de accu de rest komt nog wel redelijk uit (ben zelf ook al aan het passen geweest, inderdaad maar een cm'tje te weinig ruimte).

@Jettaracing: ik ben verbaasd dat je koeling o.k. is met een 16V radiateur. Heb je het dan ook over flink doorrijden? Mijn ervaring met gekietelde TD's is altijd dat de koeling een groot probleem wordt, 160+km/u over de snelweg resulteerde altijd (bij verschillende TD's) in uit de klauwen lopende watertemperatuur. Weet je de afmeting van een 16V rad toevallig (breedte van het koelblok)?


Afgelopen jaar nog vanuit de m.i.v.w. meeting gereden (koudekerk a.d rijn),naar friesland ,met lange stukken boven de 160 km/h,met ong 25 graden buiten ,en heb geen enkel probleem met koeling gehad hoor!
Zelf met filerijden of wachten voor een brug e.d. koelt de radiateur bij mij goed ,alleen het enige is dat de koelvin iets sneller aanslaat .
Zal eens meten welke radiateur ervoor zit

Nu is de intercooler groter dan de radiateur ,dus zal de rijwind er makkelijker doorkomen ,en i.v.m de RS bumper heb ik ook meer rijwindkoeling dan een normale 'dikke'bumper ,dus dat kan ook meespelen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote