![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
23-02-2007, 14:24
|
![DÁ-BRT's Avatar](image.php?s=5f2f607e3378ea9bea83f24e838b436f&u=1459&dateline=1358329885) |
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Wat jettaracing zegt klopt niet. Sikke-aant bevestigd dit ook al.
De meeste IDI diesels hebben al scheur vorming binnen 50dkm.
Inderdaad de koelkanalen van de idi diesels zitten erg dicht aan de voorverbrandingskamers. Tussen de kleppen weg scheurt het door naar de voor verbrandingskamer en uiteindelijk naar de koelkanalen.
De 1900 (T)D motoren hebben dit nog sneller door de grotere kanalen en voorverbrandingskamers.
De immitatie cilinderkoppen die hebben meer materiaal op de gevoelige plaatsen en blijven ook langer heel!
Een 1600D heeft geen zuigerbodem koeling, waardoor je de kop uit de zuigers kan branden. (dit bij slechte verstuivers of opvoeren van de motor) Er zijn ook Eco TD's uitgevoerd zonder zuigerbodem koeling.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|