21-02-2007, 13:07
|
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: May 2006
Posts: 155
|
|
CU of CJ in T2 bouwen en nog wat vragen
Ik heb het volgende liggen:
Een CU blok, inclusief kachelpotten.
Een CJ blok, zonder, ook zonder kleppendeksels enz., gewoon wat minder compleet.
Ik wil 1 van deze blokken opnieuw op gaan opbouwen en meteen wat tunen om vervolgens in mijn T2b te gaan bouwen waar nu een 1600 AS in ligt.
Om een beetje een idee te geven:
Ik wil met het verkeer mee kunnen komen, dus 120/130 km/h moet goed te doen zijn.
0 – 100/120 in een redelijke tijd.
Het gaat me meer om het koppel, een redelijk verbruik en betrouwbaarheid dan ongelooflijk veel pk’s.
Verder wil ik verwarming in m’n bus houden/hebben.
Het is het eerste blok wat ik ga opbouwen en ben een beetje aan het inventariseren. De 1600 gaat voorlopig nog wel mee, dus ik neem ruim de tijd voor de op- en ombouw.
Als eerste vraag ik me af welk blok ik het beste als basis kan nemen.
Wat zijn de voor- en nadelen van de CU cilinderkoppen?
Is de standaard koeling de beste die je kan hebben?
Volgensmij is deze ook nodig voor de standaard verwarming of heb ik het mis?
En passen die CU kachelpotten eigenlijk wel op mijn bus?
Ben zelf ook nog van alles aan het uizoeken en bekijken, maar ik wil eens wat meningen en tips horen van mensen die meer ervaringen hebben.
__________________
______________
Golf MK4 1.9TDI
T2b 1600
Golf MK1 Cabriolet 1.8
Polo 6N 1.9D
|