Ze zitten er onder
. Stelde weinig voor eigenlijk, zolang je maar een luchtsleutel erbij hebt.
Had 2 complete goeie veerpoten gekocht op de sloop voor 40 euro
Het ging zo:
-Schokbreker boven (onder motorkap) de moer losratelen (met luchtsleutel) en met de hand weer klein stukje vastdraaien (dan valt ie straks niet onderuit)
- Wielmoeren stukje los maken en dan omhoog krikken.
- Wiel er afhalen
- Twee bouten losdraaien onderaan veerpoot
- Remslang losklikken
- moer bovenop erafhalen, Complete veerpoot eronderwegpakken (evt. met hamer als er wat roest tussenzit onderaan
- nieuwe veerpoot pakken (beide kanten zijn hetzelfde)
- er onder houden en bovenaan het schoteltje leggen en de moer er iets opdraaien
- nu de twee bouten onderaan weer vastdraaien (misschien hamer nodig om de veerpoot er tussen te steken)
- remslang weer vastklikken met dat rubberen oog
- moer bovenop vastratelen met luchtsleutel
- wiel erop, wielmoeren aandraaien, krik laten zakken, wielmoer met momentsleutel op de goeie kracht vastdraaien ( ik deed 120nm)
En de nu de andere kant nog