15-02-2007, 23:20
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
|
|
Te weinig tegendruk is ook niet goed. Maar ik wil ook geen vergrote diameter, het gaat mij om welke spruitstukken dezelfde diameter als de rest van mijn uitlaatlijn hebben.
Teveel tegendruk kan je motor ook opblazen, te weinig kan ervoor zorgen dat alles bij een snelle nok direct de uitlaat invliegt, wat dus ook niet bevorderlijk is...
Maar even over de inlaat; het inlaattraject van een 16v is dus ook niet geschikt. Dacht dat het gasklephuis (diameter) hetzelfde was? Dus dan heeft het overzetten van 16v injectie ook geen zin? Krijgt ie evenveel mengsel of in het ergste geval wordt de hele boel te rijk...neem ik aan dan?
Maar er valt toch wel winst te boeken op het inlaattraject door deze sterk te verkorten? Ik had in mijn hoofd om spinnekop en gasklephuis vlak achter mekaar te plaatsen achter het blok. De lucht komt dan door een luchthapper op de motorkap, door het filter, door de luchtweger (is deze enigzins scheef te plaatsen?), door het gasklephuis en vervolgens via een kort traject vloeiend in de cilinders...
|