View Single Post
Old 14-02-2007, 20:10
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Default Inlaat-, uitlaatspruitstuk info gezocht

Hey mensen,

aangezien ik nu wel eens mijn motorblokje (GTi EV, 8v) wat pittiger wil maken, zat ik nog met wat vraagjes. Het gaat me voornamelijk om de hobby, om een leuk vermogen uit een 8v te halen. Een 16v of G60 erin hangen is er dus niet bij, eventueel dingen overzetten (kop, inlaat, e.d.) weer wel!

Op het lijstje staat het bewerken/flowen van de kop, samen met de inlaat. Maar nu vroeg ik mij af of er geen kortere en/of grotere inlaat te vinden is? Ik wil niet dat hij door de inlaat begrensd wordt. Als er verder geen odnerdelen uit te wisselen zijn, wil ik er zelf 1 maken. Is er misschien dan nog een groter gasklephuis die ik kan gebruiken?

Dan de uitlaat. Dit moet dan een spagetti worden, maar welke passen allemaal? Van een Golf 1 8v (DX), een Golf II 8v (al dan niet GTi) en een Golf II 8v G60 passen? Of zit er teveel verschil in uitlaatdiameter? Die van mij is 54mm dacht ik?

Overzetten van 16v spinnekop + injectiedelen lijkt mij geen nut te hebben, of wel?

Heb ook wel eens rond gekeken voor een eventuele turbo opbouw waarbij het K-jetronic systeem behouden blijft, misschien dat daar nog tips/ervaringen bij zijn?

Verdere dingen welkom!

Thnx
Reply With Quote