12-02-2007, 18:50
|
VW Addict
|
|
|
|
Zelf heb ik exact hetzelfde gehad. Bij mij, en waarschijnlijk bij jou ook, was het een verstopte brandstofleiding.
Wat ik heb gedaan is in de motorruimte het brandstoffilter loshalen, de leiding doorgeblazen (om het vuil terug in de tank te krijgen) en het filter weer teruggezet. Daarna een ander benzinefilter gepakt en deze dwars doormidden gezaagd. Let wel op dat je alleen het plastic kapje doorzaagd en niet het papieren filter.
Dit filtertje heb ik aan de aanzuigbuis in de tank gemaakt. Hiervoor moet je het vlotter uit de tank halen. Dit is echter een simpel klusje. Je haalt de achterbank los en deze klap je naar voren, daarna vouw je het "tapijt" aan de kant en voila daar zit een zwart denksel. Deze schroef je los (3 schroefjes) en daar zit het vlotter. Haal nu de stekker en de 2 slangen los (anders krijg je het vlotter er niet uit. Nu kun je het vlotter verwijderen. Deze moet je gewoon losdraaien. Nu heb je het vlotter in handen en zie je meteen een aanzuigbuis hangen. Hier monteer je het halve filter aan (heb zelf de slang een beetje ingekort anders paste het niet). Nu monteer je alles weer terug en
je probleem is waarschijnlijk over.
Het is een low-budget beun oplossing maar het werkt (bij mij) wel.
|