03-02-2007, 17:53
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Quote:
Originally Posted by MellyVille
bijna goed ruben, alleen is het dus ook bij de juiste veren het geval dat ze los komen te zitten in een volledig uitgeveerde veerpoot... Dat is het gevaar van rijden met originele schokdempers en vanaf 40mm of verder verlaagde veren...
|
Deze veren mogen dan eigenlijk geen TÜV keurmerk hebben. Waarschijnlijk laksheid van de producent of onnauwkeurigheid van de productie. Een goede verlagingsveer zal altijd klem zitten tussen de originele veerpoot.
Ik heb niet voor niks stage gelopen bij een producent van verlagingsveren
En gevaarlijk is niet, als je maar geen rommel koopt wel zit je met een iets verkeerde dempingsgraad. Door de verkorte veerweg (verlagingsveer heeft over het algemeen een hogere veerconstante) bij een gelijk kracht aan het wiel zal de ingaande en uitgaande slag kleiner worden. De demper is hier alleen niet op aangepast. Doordat de demper een kleinere slag kan maken zal hij er langer over doen om alle aan het wiel opgenomen energie weg te dempen. De auto kan door het verlagen met enkel veren wat sponzig aanvoelen.
Edit: Daarom zijn verlagingsveren bijna altijd progressief. Zodat de veer wel altijd klem zit. Ik ben geen veer tegen gekomen die niet klem zat bij mij op de stage.
|