![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
30-01-2007, 12:00
|
![sjampoo's Avatar](image.php?s=5e7f9e0f67c65c5edcb522a78b3bf720&u=39&dateline=1142448083) |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Jups: afblaas/retour-klep in gasklephuis van een G40 is aan te passen zodat ie (via de gashendel) geleidelijk sluit bij de minste gaspedaal beweging. Bij een diesel (zoals de mijne) zit er tevens een nul-last schakelaar op de pomp: eventueel elektrisch aansturen is dus ook een optie: met een langzaam sluitende klep.
@Da-Brt: Ik dacht als : de tips komen over alsof je d'r wel enigzins verstand van hebt
Maar goed: het gaat dus om de 1.4 1W motor, 4 cilinder. Voor zover ik weet heeft deze WEL zuigerbodemkoeling (sproeiers) te opzichte van de 1.3 (MN) 4 cilinder... Hoe dat bij de 1.2 en 1.4 3 pitters zit weet ik niet.
Voor de small block polo motoren zijn geen turbo-uitlaatspruitstukken te koop die plug en play passen in een Polo 2. Rothe motorsport heeft ze, en zelf bakken is een optie, maar G-lader vindt ik gewoon leuker/uitdagender. Mocht het allemaal in de soep lopen, kan ik er altijd nog een turbo op knopen..
Volkswagen heeft in de jaren 80 ge-freubelt met een 2 pitter Direct injectie diesel... met G-lader (on-demand..) öko-polo...
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|