29-01-2007, 17:35
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Kleine toevoeging. Het is inderdaad verstandig om een boost beveiliging te maken.
zou voor een wastegate gaan maar die kan je niet combineren met het gedeelte voor het stationair zonder boost.
Ik zou op de inlaat van de inlaatspruitstuk een klep maken zoals hierboven besproken van een G40 of G60. hier een BOV of wastegate op maken zodat hij bij stationair de druk weg laat lopen. (al denk ik niet dat het nodig is gezien mijn ervaringen met de druk van VNT turbo's bij stationair +/-0.4bar)
En dan op het inlaat spruitstuk zelf een Wastegate maken zodra de druk boven 0.8 bar komt dat hij hem af gaat blazen.
Nog iets wat me net te binnen schiet. De 1.4 heeft geen zuigerbodem koeling. (had ook wel eens gekeken naar een turbo op een 1.4 te monteren) Dat heeft als nadelige gevolgen dat je niet te ver kunt gaan en dat je moet zorgen dat de EGT waarden laag blijven.
Voor je project is dan ook een EGT meter geen overbodige luxe.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|