View Single Post
  #17  
Old 29-01-2007, 12:43
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ik zou gewoon het bovenste gedeelte van een G40 gasklephuis gebruiken.
Hierin zit een klepje dat vanaf een bepaalde gasklepstand gaat sluiten.
Dit moet je dan mechanisch (en verstelbaar) zien te koppelen aan het gaskabel-mechaniek van de dieselpomp.
Zo wordt bij stationair en deellast de lucht uit de g-lader gewoon naar de g-lader geretourneerd.
Bijkomend voordeel is dat de g-lader belasting geleidelijk opgebouwd wordt.

Als dan de originele Polo dieselpomp om te bouwen is voor drukvulling, dan ben je denk ik al een heel eind.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote