Ik zoek voor m'n Eko-diesel projectje meer informatie over Diesels met compressors..
Hoe de Turbo diesel van VW werkt, inclusief druk geregelde pomp, dat weet ik wel (zo'n beetje),.
Maar ik wil dus een G- lader op een 1.4 diesel knopen.. Ben ik de eerste die het probeert, of gingen velen mij voor (en faalden zij allen?)
Info, links whatever: G-lader op een dieselmotor dus..
En dan denk ik vooral aan :
- Aanpassingen pomp (huidige is atmosferisch, dus geen drukregeling).
- Gasklep/afblaasklep in verband met stationair loop ( bij een compressor is er reeds overdruk bij stationair toerental, in tegen stelling tot een turbo diesel, waar de turbo pas op spoelt bij 2000+ toeren.. )
- Ophanging: Kan de G-lader de trillingen van een ruw-lopende Diesel aan
Over compressie en compressieverhoudingen maak ik mij niet druk, net als natrium gevulde kleppen, zuigerbodem koeling, APK keuringen, of allerhande andere bijzaken