Thread: Oliezoemer
View Single Post
Old 04-05-2004, 11:32
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by GTD Special
Ik zou eerst eens gaan kijken waar de het probleem vandaan komt voordat je naar een andere auto gaat kijken. Het kan inderdaad ook aan de elektronica liggen (printplaatjes van je tellerklok geven ook wel eens storingen). En een GTI blok met 232.000 km op de teller hoeft nog lang niet "op" te zijn, vooral niet als de motor altijd netjes warm gereden is (wel met voldoende olie natuurlijk), de kans op defecte lagers is dan al helemaal klein.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb 'm altijd braaf warmgereden, geen korte ritjes gemaakt, olie op tijd vervangen door goede olie. Alleen ik hep 'm pas een jaar. Wat er daarvoor is gebeurd (215.000 km bij aanschaf)?? Maar eerst gaat ie woensdag naar de dealer (hier bevrijdingsdag, uiteraard niet bij onze oosterburen ) voor een oliedruktest.

(Verder heb ik stiekum ook al gekeken naar een andere, pfieeuw, da's niet makkelijk om een goede te vinden. 1tje heeft er 94.000 km gelopen, maar hoe controleer je dat in godsnaam? Er is alleen maar een apk keuringspapiertje als bewijs.)

Dusse vandaag en morgenochtend nog duimen...
Reply With Quote