Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
ik heb toevallig afgelopen weekend een setje gekocht 80/60 als het goed is, maar dan MET schokbrekers voor 75 eurie !
mijn eerste verlaagde polo was alleen met veren verlaagd en zoals mark2fpolo al zegt het rijd KUT iedere kuil is BONK ijzer op ijzer !
nu ga ik mijn polo zelf laten zakken maar dit werkt anders dan een golf/jetta mk1 kan iemand kort uileggen hoe de voorschokbrekers vast zitten ?
liefste met foto's !?
gr. Martijn
|
Hmzz,
Die zitten in het fusee element (zijn geen losse poten dus).
Daarbij moet de gehele ophanging los.
Schokbreker zit vast (via toplager) , zie moer onder de kap.
De voorpoot (incl schokbreker) zit vast aan de stabi + draagarm + spoorstang. Ook zit hier de aandrijfas nog doorheen, met de centrale asmoer vast aan de fusee.
Dit moet allemaal los!!
Opzicht geen probleem, maar vooral de stuurkogels zitten wel eens vast in de voorpoten.
Een centrale asmoer wil ook wel eens moeilijk doen, maar met een beetje geduld krijg je het wel los.
Achterkant:
stuk makkelijker,
binnenin zit de schokker vast in de carrosserie
aan de achteras , vast met bout door de veerpoot.
Deze bout zit vaak erg vast, door bouten die vastrotten in de rubbers (stalen bus in rubber rot aan bout vast)
krijg je deze echt niet los, dan moet je deze doorzagen. Duurt wederom ff, maar dan heb je ook wat..